Shoppers gebruiken routinematig het internet om prijzen te vergelijken, zowel voor apparaten, auto’s als hotelkamers. Maar online prijzen blijven schaars voor begrafenisdiensten, waardoor nabestaanden en kwetsbare mensen in een financieel nadeel verkeren omdat het onwaarschijnlijk is dat ze over de kosten onderhandelen. Voorstanders van de consument hopen dat dit eindelijk kan veranderen, omdat de federale toezichthouders dit jaar een frisse blik werpen op een regel die bepaalt hoe uitvaartcentra informatie delen met het publiek. Advocaten moedigen een update aan om de regel in het digitale tijdperk te brengen, door begrafenissen te verplichten gedetailleerde prijzen online te publiceren. Een non-profit groep probeert uitvaartprijzen inzichtelijk te krijgenDe federatie en bondgenoten zoals de Funeral Consumers Alliance, een non-profitgroep die prijstransparantie bevordert, beweren dat de huidige regel jammerlijk onvoldoende is voor het internettijdperk. De uitvaartregel van de Federal Trade Commission vereist dat uitvaartcentra de consumenten telefonisch prijzen verstrekken en een gespecificeerde prijslijst verstrekken aan iedereen die er persoonlijk om vraagt. Maar de regel, die voor het eerst in werking trad in 1984, toen het internet nog in de kinderschoenen stond, vereist geen online bekendmaking van prijzen. Een begrafenisverzekering afkopen was helemaal lastig in Amerika, maar ook daar is een oplossing voor gekomen. Typische kosten voor begrafenis in AmerikaDe typische kosten van een traditionele begrafenis, inclusief het bekijken van het lichaam en de begrafenis, waren ongeveer $ 7.400 in 2017, volgens de National Funeral Directors Association, een handelsgroep. Een begrafenis met crematie, die steeds populairder wordt, was ongeveer $ 6.300. Maar de kosten lopen sterk uiteen, zelfs binnen dezelfde markt. Veel consumenten in Amerika willen een begrafenisprijs vergelijkenOngeveer 20 procent van zijn leden – over het algemeen in grotere, concurrerende markten – prijzen online plaatste, maar de vereniging heeft geen grote vraag van consumenten gezien. Het onderzoek van de groep, zei hij, toont aan dat mensen een uitvaartcentrum kiezen, voornamelijk vanwege factoren zoals een relatie met een bepaalde begrafenisondernemer of de locatie van een huis, waarbij prijs een minder belangrijk criterium is. Er zijn ongeveer 22.000 begrafenishuizen in de Verenigde Staten, en de meeste zijn in familiebezit, zei hij.
|
https://uitvaartpolis-online.com/goedkope-begrafenisverzekering/ |