Het voeren van campagnes kent vele voordelen. Campagnes zijn een handig en goed middel om bekendheid te creëren voor een bedrijf. Het bedrijf kan bekender worden, wat vervolgens kan leiden tot meer sales. Op het moment dat een bedrijf meer sales gaat draaien, kan er meer geïnvesteerd worden in het bedrijf. Het bedrijf kan dan groeien en steeds groter worden. Het klinkt allemaal erg leuk, maar de campagne zal wel moeten aanslaan op de doelgroep. In deze blog lees je welke soorten campagnes er zijn en wat je met deze kunt bereiken.
Guerrilla marketingGuerrilla marketing is een speciale campagne die gevoerd kan worden. De guerrilla campagne is een bijzondere vorm van marketing. Je wilt op een speciale manier een groot publiek aanspreken. De bedoeling is om in korte tijd, zoveel mogelijk media-aandacht te creëren. Bij deze campagnes is het vaak niet gericht op sales, maar op het creëren van bekendheid. Vaak zijn dit dure campagnes, met een bijzondere stunt. Bovendien worden deze stunts niet altijd heel prettig ervaren.
Campagne gericht op salesJe kunt ook een hele andere weg inslaan, dan guerrilla marketing. Guerrilla marketing is heel erg gericht op het creëren van bekendheid. Bij een campagne die gericht is op sales, wil je in een zo kort mogelijke periode zoveel mogelijk verkopen. Dit wordt vaak gedaan middels adverteren. Je kunt ervoor kiezen om te adverteren op Google of verschillende social media platformen.
Campagne gericht op imagoJe kunt er ook voor kiezen om het imago van het bedrijf te verbeteren. Dit wordt vaak gedaan bij bedrijven die imagoschade hebben opgelopen. Vaak is er iets bekend geworden over het bedrijf, waardoor mensen in opspraak zijn gekomen tegen een bedrijf. Een bedrijf kan er dan voor kiezen om campagne te voeren met een oog op de mens of wereld. Op deze manier kan het zijn, dat de mensen een beter beeld krijgen over het bedrijf.
Dit waren ze dan! De verschillende vormen van campagnes, die een bedrijf kan voeren. Het is belangrijk voor een bedrijf om te kijken, waar ze nu staan en waar ze naar toe willen. Alleen dan kan je de juiste campagne toepassen voor jouw bedrijf. |