Doe-het-zelven of toch een marketing bureau inhuren?

0
33

Veel ondernemers zijn helemaal verbonden met de doe-het-zelf-ethiek, die verwijst naar de ethiek van zelfvoorziening door het uitvoeren van taken zonder de hulp van betaalde specialisten. Alles zelf willen doen is echter niet altijd de beste manier.

De uitdaging met deze manier van werken zijn de vele verschillende creatieve elementen, zoals schrijven, grafisch ontwerp en computerprogrammering die nodig zijn om een moderne marketingstrategie met succes uit te voeren. De leercurve voor een drukke ondernemer met weinig ervaring is zeer zwaar, waardoor de ondernemer met ofwel een zeer onvolledige marketing strategie aan de slag gaat, een website met slecht design en vindbaarheid of beide.

Omgekeerd, als de eigenaar de tijd besteedt om al deze marketing elementen te leren, heeft u als ondernemer helemaal geen tijd meer om u op uw dagelijkse werkzaamheden te focussen. Voor alle, ook de kleinste bedrijven, die niet over het marketingbudget beschikken om een beroep te doen of uit te besteden, is alles zelf doen een onhaalbare strategie. Als doe-het-zelf niet de juiste aanpak is, welke andere opties zijn dan beschikbaar?

Een werknemer of een marketingbureau inhuren?
Organisaties die noch de tijd, noch de zin hebben om alles zelf te doen, hebben de keuze om een werknemer in te huren of een extern bureau in te huren. In veel gevallen neigen ondernemers ertoe om een werknemer in dienst te nemen, omdat dat in het verleden het de-facto proces was om een onmiddellijke behoefte op te lossen. Bovendien kunnen ondernemers de perceptie hebben dat een extern bureau veel duurder is dan het inhuren van eigen personeel. Het probleem met deze redenering is dat eigenaren meestal geen echte vergelijkingsbasis hebben.

Vergeet niet alle loonkosten en extra belastingen die er nog bij komen kijken, waardoor een marketing bureau uiteindelijk voordeliger zal uitvallen. Zelf op zoek naar marketing Nederland? Kijk eens op marketingkaart.nl

https://marketingkaart.nl/