Een grotere verscheidenheid aan kleding tegen lage prijzen kan erg verleidelijk lijken. Ze veroorzaken echter veel schade aan de aarde, die ongezien kan gaan. Met de periodieke verkoop, zo’n beetje elke maand, zijn merken massaproducerende kleding die we met open armen omarmen. Er is een probleem met veel verschillende factoren. We moeten denken aan het watergebruik, de vervuilende stoffen, de milieu-impact van fast fashion, die we alleen al door het kiezen en ondersteunen van snelle mode veroorzaken. De meeste merken geven niet om hun kleding na de verkoop, en de kledingstukken die je gooit, komen op de vuilnisbelt terecht. Afgezien van hergebruik, het weggeven als liefdadigheid en recycling, moeten we in de eerste plaats minder consumeren. Deze verschuiving in de consument zal bedrijven ertoe aanzetten om de juiste richting in te slaan. De verandering is hier, veel grote merken komen met duurzame kleding die voor velen aantrekkelijk zijn. Het kost je misschien een mooie cent, maar hey, je zult het langer hebben, het zal er goed uitzien in elk seizoen en ze zijn super stijlvol, om te beginnen. Plus, je krijgt de voldoening om voor een solide zaak te werken, want langzame, duurzame mode is een zaak waar we voor moeten vechten. Veel mensen hebben de indruk dat duurzame mode niet stijlvol kan zijn. Nou, het is tijd om die zeepbel te laten knallen. Coming-of-age merken, zoals ADUH, hebben met veel succes een aantal super stijlvolle kledingstukken street fashion gemaakt met biologisch katoen. |
