Gebruikmaken van een telefoondienst

augustus 17, 2016 Uit Door

Je telefonische bereikbaarheid als ondernemer is iets dat je niet mag onderschatten. Het is makkelijk om aan te nemen dat tegenwoordig e-mail of zelfs sociale media belangrijkere kanalen zijn ter communicatie, maar dat is niet noodzakelijkerwijs waar. Je telefoon opnemen bedrijf is nog steeds zeer belangrijk. Veel mensen pakken toch nog liever even snel de telefoon en dan is daar natuurlijk ook nog die relatief grote groep mensen die geen gebruik kan of wenst te maken van het internet. Het zou natuurlijk ook wel erg zonde zijn om deze groep dan helemaal niet meer te bedienen en daar ook nog eens klanten op te verliezen. Gelukkig zijn er voldoendetelefoondiensten waar je gebruik van kunt maken. Dan hoef je je bovendien ook nergens zorgen meer om te maken.

De meeste grotere ondernemers zullen een aparte afdeling hebben waar zorg wordt gedragen voor het aannemen van de telefoon. Kleine of kleinere ondernemers hebben deze luxe vaak niet en moeten dus zelf zorgen dat de telefoon netjes en tijdig wordt opgenomen. Dat lijkt misschien een te grote investering voor een klein bedrijf, maar niets is eigenlijk minder waar. Het is dan ook belangrijk om de kosten af te zetten tegen wat het je opleveren zal.

Het lijkt in eerste instantie misschien wel gratis om zelf de telefoon aan te pakken, maar eigenlijk gaat deze vlieger natuurlijk ook niet op voor zelfstandige ondernemers. Wanneer je zelfstandig ondernemer bent, is jouw tijd namelijk geld waard. Dus wanneer jij je tijd moet steken in het opnemen van de telefoon, heb je ook minder tijd om andere zaken waar te nemen.

Alleen daarom is het een goede optie om toch eens te bekijken of je je inkomende telefoonverkeer niet beter kunt uitbesteden aan een externe partij. Je betaalt per afgehandeld telefoontje en daarmee zijn de kosten natuurlijk ook goed te controleren. 

http://www.zoanders.nl