Wanneer u een webshop wilt beginnen, om producten te verkopen, moet u daar eerst de nodige handelingen voor verrichten. Het beginnen van een goede webshop is niet zo eenvoudig als u misschien in eerste instantie denkt. U zult eerst onderzoek moeten doen om te weten te komen naar welke producten, die u zou willen verkopen, vraag is. Wanneer u dat weet, moet u, voordat u kunt beginnen nagaan aan welke wettelijke regels u zich moet houden. Zo zult u bijvoorbeeld een goede boekhouding bij moeten houden, omdat de belasting daarnaar kan vragen. Vervolgens moet een goede website hebben. Een goede website is het halve werk om succes te hebben. Zodra je de website hebt en deze loopt, is het tijd om aan de volgende stap te denken; webshop fulfilment. WebsiteUw website zal zo moeten zijn dat klanten, die een product willen kopen dat u aanbiedt in uw webshop, op uw website terecht komen. Dat betekent dat u hoog in google gerangschikt moet zijn. Het maken van een goede website is een vak apart. U kunt de website laten maken door een specialist, zodat u zeker weet dat hij aan alle eisen voldoet. Op uw website moeten niet alleen de voorwaarden van een verkoop vermeld staan, maar ook uw bedrijfsgegevens. De website moet snel werken, zodat een klant niet lang moet wachten voordat hij verbinding heeft. Is dat wel het geval dan zal die mogelijke klant afhaken. De website moet ook zo zijn opgemaakt dat u gemakkelijk producten kunt toevoegen en prijzen kunt aanpassen. Ook de betaalmogelijkheden moeten duidelijk worden weergegeven op de website. U kunt daarom beter voor het maken van een website de hulp inschakelen van een specialist. De kosten die u daarvoor moet maken, zult u zeker terugverdienen door het snel en goed kunnen werken met de website. Verkoop met een webshop fulfilmentWanneer uw webshop online staat, zult u producten gaan verkopen. Dat kunt u in het begin allemaal zelf nog wel afhandelen. Wanneer er een product wordt verkocht, moet u dat inpakken, adresseren en versturen. Ook moet u een ruimte hebben voor de opslag van de goederen waar u de voorraad aanvult, om de producten snel te kunnen blijven leveren. Wanneer u op een punt komt dat u veel producten verkoopt, kunt u het zelf allemaal niet meer bijhouden. Dan moet u gaan samenwerken met een e-fulfilment servicebedrijf. Wanneer u een goed e-fulfilment bedrijf heeft gevonden, moet u hiermee rond de tafel gaan zitten om goede afspraken te maken. Alle afspraken worden in een contract vastgelegd die door beide partijen ondertekent, wordt. Een e-fulfilment servicebedrijf zorgt voor het voorraadbeheer, order picking, verzending, fulfilment software en retourverwerking. Wanneer u samenwerkt, wordt uw webshop gekoppeld met hun computer. Zodra er een product via uw webshop wordt gekocht, zien ze dat op hun computer. Dan komen ze direct in actie. Ze pakken het product in, adresseren het en zorgen ervoor dat het op tijd verstuurd wordt. Zo zal een klant die een product bestelt het binnen 24 uur in handen hebben. De voorraad van de producten die verkocht worden zal altijd voldoende zijn. Er moeten regelmatig nieuwe producten worden ingekocht. Dat alles zal automatisch moeten worden verwerkt, zodat er nooit tekorten kunnen ontstaan. Bij Surlogic kun je al deze processen uit handen geven. RetourverwerkingDe retourverwerking is een belangrijk onderdeel van een webshop. Een goede retourverwerking wordt door een klant gezien als een extra service. Door een goede retourverwerking kunt u als verkoper opvallen vergeleken met andere webshops die soortgelijke producten verkopen. Door een snelle en goede afhandeling van de producten die teruggestuurd worden, heeft u dankbare klanten. Wanneer het product wordt terugontvangen zal er een kwaliteitscontrole worden uitgevoerd, zodat bij goedkeuring snel kan worden gecrediteerd. Artikelen die nog in de originele staat zijn, kunnen weer terug op de voorraad worden geplaatst. |
https://surlogic.nl/nl/ |