De vergeten waarde van offline adverteren

0
66

In onze moderne tijd draait veel om ons online aanwezigheid. Uiteraard is dat ook zo, want mensen zoeken vooral op internet naar informatie. Toch zal je niet enkel en alleen moeten focussen op deze online wereld. In de ‘echte wereld’ nog ouderwets je laten zien is meer dan aan te bevelen! Als de mensen, jouw potentiële klanten, je naam eenmaal gehoord of gezien hebben, dan zullen ze inderdaad misschien verder zoeken op internet… Zeker voor bedrijven die opereren op de lokale markt, is offline reclame goud waard!

Hoe adverteer je offline?

Offline adverteren is mogelijk op veel manieren. Je kunt kiezen voor adverteren in (lokale) kranten maar je kunt er ook voor kiezen om posters te laten printen, je te laten zien op braderieën of gewoon eens open dagen te organiseren. Door jezelf te laten zien, maak je je bezigheden en je naam bekend. Zorg dan inderdaad ook voor een overzichtelijke website, zodat de mensen thuis rustig verder kunnen kijken! Laat je posters printen? Kies ook dan voor een duidelijk ontwerp en probeer zowel je site als de uitstraling van je poster in de stijl te houden die bij jouw bedrijf past.

Geef leuke aanbiedingen!

Aanbiedingen doen het altijd goed. Ook daar kan je dankbaar gebruik van maken als je offline adverteert. Deel kaartjes uit met een aanbieding erop, die alleen geldt als dit kaartje ingeleverd wordt, bijvoorbeeld. Schrijf groots op je poster dat er een aanbieding geldt voor een bepaalde periode. Laat de term korting, uitverkoop of actie groot op de flyer of poster drukken, zodat het echt opvalt. Zo trek je zeker de aandacht en nemen veel mensen de moeite om de tekst op deze poster te lezen. Een pakkende tekst kan je zelf laten schrijven. Maar met een juiste, pakkende tekst kan je meer bereiken dan met een paar simpele, verkeerd gespelde zinnen (bij wijze van spreken). Het kan het overwegen waard zijn om hiervoor een copywriter in te huren. Wil je het helemaal op zeker spelen, kan je ook een reclamebureau benaderen. Uiteraard hangt hier wel een prijskaartje aan.

Mondelinge reclame

Naast flyers, aanplakbiljetten en gewoon visitekaartjes, is er nog 1 niet te vergeten vorm van reclame die heel veel voor je kan doen: mondelinge reclame. Reclame van mond-tot-mond is waarschijnlijk de mooiste reclame die je krijgen kunt. Veel waardevoller nog dan de reviews op internet. Daar kan immers genadeloos mee gesjoemeld worden, maar eerlijke verhalen van vrienden: die vertrouw je toch het meest! Hoe je dit krijgt? Door gewoon te zorgen voor een prima service en goed werk, gaan de positieve verhalen vanzelf rondzingen!

https://cartridge-europe-zwolle.com/print-en-copyshop/posters-printen/