Gratis workout routine voor op de crosstrainer

0
66

Gratis workout routine voor op de crosstrainer

Crosstrainers zijn een uitstekende manier om met een lage impact de gewrichten en spieren van het lichaam te trainen. Crosstrainers zijn meestal te vinden in sportscholen, maar kunnen voor thuisgebruik ook bij sportzaken worden gekocht. Websites over crosstrainers adviseren vaak dat mensen het beste om de andere dag of 2 tot 3 dagen per week kunnen trainen op een crosstrainer. Diversiteit maakt het leven afwisselend en steeds veranderende oefeningen en bewegingen op dergelijke apparaten zal ervoor zorgen dat je intenser kunt trainen en dat je lichaam efficiënter calorieën zal verbranden. Volgens Shape Fit kun je op de crosstrainer met een 30-minuten durende workout ongeveer 300 calorieën verbranden.

Stap 1

Begin je training op je crosstrainer met een matige training dat ervoor zal zorgen dat je je lichaam beweegt, zonder dat je zo moe bent of pijn hebt dat je de volgende dag niet meer kunt trainen. Train ongeveer 45 minuten per keer op je crosstrainer. Websites All Ellipticals, Fit Sugar en the Spark Diet Resource Center bieden een verscheidenheid aan ideeën en gratis workout routines, die je voor meerdere trainingen kunt gebruiken.

Stap 2

Volgens All Elliptical moet je beginnen met een warming-up van ongeveer 5 tot 10 minuten, gevolgd door een training in een rustig tempo, wat ook wel een training met een “lage inspanning” wordt genoemd. Zorg ervoor dat je als beginner de helling tussen de 1 en 5 instelt en dat je dan geleidelijk elke week je helling wat verhoogt. Stel de weerstand in tussen de 1 en 3.

Stap 3

Verhoog vervolgens voor gedurende 5 minuten de snelheid en de helling en pas de helling aan tot tussen de 6 en 8. Stel de weerstandinstelling in op tussen de 5 en 7. Als je crosstrainer handgrepen heeft, houd die dan aan het einde vast en maak een trek- en duwbeweging in plaats van op de handgrepen te leunen, als het voetpedaal bewegingen naar voren en naar achteren maakt.

Stap 4

Doe in de 5 minuten daarna je oefeningen op een intens niveau, waarbij je de hellingshoek instelt tussen de 8 en 10 en hetzelfde geldt ook voor de weerstand. Pas je eigen tempo aan, zodat je zorgt voor een soepele arm- en beenbeweging. Op dit punt moet je hartslag zijn verhoogd.

Stap 5

Vertraag weer tot een gematigd tempo en laat de helling afnemen naar tussen de 5 en 8. Stel de weerstand in op tussen de 6 en 8 en blijf ongeveer 5 minuten in dit tempo doorgaan. Zorg ervoor dat je eindigt met een helling van tussen de 3 en 5 en een weerstandsinstelling van tussen de 3 en 5. De cooldown-periode op je crosstrainer moet je met een helling van nul eindigen.

Koop hier een crosstrainer op www.crosstrainerinfo.nl

http://crosstrainerinfo.nl