Uw Beste Bedrijvengids
Image default
Aanbiedingen

Zaken na quarantaine. Eerste stappen om zelfisolatie te doorbreken

De omvang van de economische ramp die door en rond de pandemie is veroorzaakt, is nog moeilijk te overzien. Ongeveer een kwart van alle banen werd gecreëerd door kleine bedrijven. Sommigen van hen hebben al te maken gehad met een vermindering of volledige verdwijning van hun inkomstenbron, een aanzienlijk aantal van hen moet dit nog doen.

Veel is in onzekerheid, maar de meeste experts beweren dat de economische schok die het gevolg is van de pandemische respons tijdelijk is. De economie zal zeker terugkeren naar een groeitraject. Het is echter duidelijk dat kleine bedrijven, vooral in grote steden, na het volledig wegnemen van alle beperkingen nog lang de negatieve gevolgen van het coronavirus zullen voelen.

De economische impact van COVID-19 moet nog worden gevoeld

Nu mensen langzaam weer aan het werk gaan, is het belangrijk om goed na te denken over hoe je het bedrijf op de meest efficiënte manier weer op de rails kunt krijgen. Hier zijn enkele tips om u te helpen uw case voor te bereiden op het verlaten van quarantaine en aan de slag te gaan in de huidige omgeving.

Voorwaarden om te werken

Het verlaten van quarantaine is beladen met een aantal uitdagingen en beperkingen die degenen wachten die niet hebben gewerkt tijdens het zelfisolatieregime. Ze zijn als volgt:

Communicatie probleem. Alle bedrijven gaan niet op dezelfde dag open. U moet aan klanten duidelijk maken dat u doorgaat met werken, waardoor de communicatie wordt hersteld.

Gecomprimeerd veereffect. Een aantal richtingen zal na het hervatten van de activiteiten te maken krijgen met een lawinevraag. Dit zijn bijvoorbeeld: schoonheidssalons, ateliers, reparatiewerkplaatsen, etc. Als u uw klanten niet van dienst bent, raakt u ze kwijt.

Kans op herafsluiting. Velen praten over de mogelijkheid van een tweede golf van de epidemie in de komende herfst. En de huidige omstandigheden zijn volgens officiële bronnen niet veilig te noemen. In dit verband bestaat de mogelijkheid van invoering van de zogenaamde adaptieve quarantaine – wanneer lokaal beperkingen worden ingevoerd, afhankelijk van de epidemiologische situatie in een bepaalde regio. Bij het nemen van beslissingen met betrekking tot de verdere ontwikkeling van het bedrijf dient men rekening te houden met de mogelijkheid om de activiteiten van de meeste ondernemingen weer stop te zetten.

Dus, hoe, in de omstandigheden van alle bovenstaande problemen, het bedrijf weer normaal moet functioneren.

Duidelijk bericht over openen

Het eerste dat u moet doen voordat u uw werk hervat, is uw klanten informeren over de opening. De gemakkelijkste manier is misschien om nieuws in de juiste sectie te schrijven. Bij het schrijven is het belangrijk dat het nieuws:

Het viel op. Nieuwsfeeds worden vaak ergens onder aan de startpagina van de site gevonden en niet elke bezoeker komt erbij. De beste manier om belangrijke informatie over te brengen, is door deze op de welkomstbanner weer te geven, er klikbaar op te maken en de mogelijkheid toe te voegen om naar meer gedetailleerde informatie op een aparte pagina te gaan.

Ze had nuttige en uitgebreide informatie bij zich. In een gedetailleerde verklaring moet u niet alleen het feit en de datum van opening aangeven, maar ook andere nuttige informatie verstrekken, bijvoorbeeld over nieuwe regels en beperkingen. En er zijn er nogal wat op veel gebieden. Een gedetailleerde lijst met informatieverstrekking bespaart klanten de noodzaak om opnieuw contact met u op te nemen en bevrijdt uw managers van de routinematige plicht om steeds dezelfde informatie aan klanten te verstrekken.

Verdeeld via alle kanalen. Verspreid het nieuws over het openen van uw bedrijf na de afschaffing van het zelfisolatieregime via alle mogelijke kanalen, met uitzondering van hetzelfde type. Dat wil zeggen, door mailings op telefoonnummer te gebruiken, hoeft u niet dezelfde berichten te verspreiden op WhatsApp, Telegram en sms. Beperk jezelf tot een van deze kanalen. Wat betreft sociale netwerken, is het de moeite waard om er volwaardige berichten in te publiceren, en niet slechts kort te informeren door naar de site te verwijzen.

Product “in quarantaine plaatsen” als onderdeel van het bedrijfsmodel

Haast u niet om uw “quarantaine” -werk op te geven – denk er eens over na nadat u bent teruggekeerd naar de gebruikelijke manier van zakendoen en overweeg om in quarantaine geplaatste producten onderdeel te maken van het belangrijkste bedrijfsmodel.

Dit is om minstens twee redenen aan te raden:

U blijft in de modus “altijd gereed”. Bij herhaalde gedwongen sluiting van het bedrijf hoeft u zich niet te haasten om het bedrijfsmodel opnieuw op te bouwen, maar kunt u uw klanten direct alternatieve diensten aanbieden.

Sommige mensen zijn gewend aan nieuwe zelfisolatiediensten. Een bepaald percentage van de klanten wil zeker doorgaan met hun online training of bijvoorbeeld thuis eten bestellen bij hun favoriete restaurant. Ontneem uw klanten geen kansen in quarantaine en ontneem uzelf geen extra bron van inkomsten.

“Boom” van beroepen op sommige gebieden

Nadat de beperkingen zijn opgeheven, wachten een aantal gebieden op een toename van de klantenstroom. Tijdens de periode van zelfisolatie is er een opgekropte vraag naar diensten in kapsalons, kapperszaken, ateliers, reparatiewerkplaatsen, tandheelkundige klinieken, enz. Hun opening zal veel bekeringen met zich meebrengen.

Wat te doen:

  • zorg voor een voldoende aantal callcenter-operators / managers een paar dagen voor aanvang van het werk;
  • verleng indien mogelijk uw openingstijden.

Wat u niet moet doen, is de prijzen verhogen. In ieder geval in eerste instantie. Gezien de omstandigheden die hebben geleid tot een daling van het inkomen van de bevolking, speelt dit niet in uw voordeel.

Maar wat te doen in gebieden waar geen groei wordt verwacht?

Kuuroorden, sportclubs, restaurants, high-end accessoirewinkels en andere gebieden die diensten aanbieden die niet tot de categorie essentieel behoren, zullen uiteraard te maken krijgen met een afname van de vraag. Hier is het de moeite waard om na te denken over meer loyale servicevoorwaarden. Abonnementen met een vertraagde startdatum, termijnen, kortingen en andere voorheen niet beschikbare voordelen kunnen klanten helpen sneller terug te komen. De fitnessclub stelt haar klanten in staat om een ​​abonnement in termijnen te betalen

Geavanceerde reclamecampagnes

In het begin zullen velen uiteraard moeten werken met beperkte advertentiebudgetten. Daarom moet u uiterst voorzichtig zijn met hun ontwikkeling. In een van de artikelen hebben we al uitvoerig besproken hoe u marketingactiviteiten tijdens een crisis kunt beheren. Hier zullen we u herinneren aan een belangrijk onderdeel van de succesvolle toepassing van een van de meest populaire promotietools: contextueel adverteren. Het creëren van een effectieve advertentiecampagne in zoekmachines is bijna onmogelijk zonder eerdere activiteiten te analyseren, wat antwoorden geeft op de volgende vragen:

Zoekwoorden die meer conversies opleverden. Allereerst moet u zich op precies deze woorden richten.

Meest converterende advertenties. Het is noodzakelijk om de principes voor het samenstellen van dergelijke advertenties te identificeren en ze aan te passen voor nieuwe plaatsingen.

Zoekopdrachten die irrelevant verkeer naar uw site leiden. Een zorgvuldige studie van de lijst met uitsluitingszoekwoorden lost dit probleem op. Uitsluitingszoekwoorden worden gespecificeerd in de advertentiecampagne-instellingen om geen contextuele advertenties weer te geven voor zoekopdrachten die deze zoekwoorden bevatten.

Apparaten die duurdere conversies opleverden. Door bodaanpassingen voor minder efficiënte apparaten te verlagen, kunnen de advertentie-uitgaven enigszins worden geoptimaliseerd.

Houd er rekening mee dat het optimaliseren van advertentiecampagnes een aanzienlijke professionele expertise vereist. Begrijpt u dit niet, dan is het beter om het opzetten van contextuele advertenties toe te vertrouwen aan specialisten.

Het is nooit te laat om nieuwe klanten aan te trekken

Oude klanten kunnen je vergeten, dus je moet altijd werken aan het aantrekken van nieuwe. De pandemie heeft geleid tot een toestroom van nieuwe klanten, voornamelijk naar online supermarkten, dus het is het meest effectief om online naar de doelgroep te zoeken.

In de aanwezigheid van sociale netwerken kan een van de manieren om het aantrekken van nieuwe klanten te vergemakkelijken, bijvoorbeeld zijn door de abonnees van concurrerende groepen te parseren en daarop gerichte reclamedisplays op te zetten. Houd er rekening mee dat u bij het targeten van uw doelgroepen geen andere doelen hoeft toe te passen – met name interesses, burgerlijke staat, leeftijd, enz. Dit zal het bereik aanzienlijk verkleinen en uw advertenties ondoelmatig maken. De uitzondering is geotargeting – dit is belangrijk voor een lokaal bedrijf.

Het publiek opwarmen kan ervoor zorgen dat er advertenties worden gelanceerd met berichten van het volgende type:

  • “We openen N-nummers – kom.”
  • “Koop nu een abonnement – ontvang X% korting.”
  • “Vraag een abonnement aan voordat u in termijnen opent voor N maanden.”
  • “We openen op het N-nummer – X% korting voor medische hulpverleners”.

Klassieke triggers zoals “de zomer is gekomen – tijd om af te vallen” zullen ook werken, maar het thema met de opening is nog steeds het spelen waard.

Nog een paar simpele maar belangrijke tips om de impact van de crisis te minimaliseren:

  • blijf beschikbaar voor uw klant, houd contact met hem;
  • voorspel het scenario van uw inkomen pessimistisch en plan uw uitgaven op basis van precies zo’n scenario;
  • indien mogelijk de productie van vervaardigde producten verminderen;
  • zoeken naar nieuwe distributiekanalen;
  • kosten besparen, overwegen over te stappen naar werk op afstand;
  • stop niet en blijf kalm.

Gevolgtrekking

Tijden van crisis dwingen ons altijd om flexibeler te zijn en ons aan de situatie aan te passen. Nu gaat offline online, ontwikkelt de restaurantbusiness de bezorging, de productie past het product aan de huidige vraag aan.

Het is uiterst belangrijk om een ​​vertegenwoordiging van uw bedrijf op het netwerk te hebben. Het hebben van uw eigen middelen, accounts op sociale netwerken, het promoten van uw merk op internet – dit wordt allemaal een noodzaak, zonder welke de meeste bedrijven niet kunnen bestaan. In de toekomst zullen alle veranderingen die plaatsvinden de business alleen maar versterken, dus nu mag er geen vraag zijn of dit nodig is. De enige belangrijke regel is om vóór implementatie te analyseren en het rendement op investering te voorspellen. Gelukkig kunt u dit met moderne marketingtools doen.

Bedenk dat het leven niet stopt, de crisis duurt niet eeuwig. Doe nieuwe ervaring op. Experimenteer, maar terecht. Nu testen we hoe iemand jouw product nodig heeft en hoe het de levens van mensen verandert.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

webdesign antwerpen

webdeveloper

https://webdevelopmentapp.com/nl/